Трима виртуози ще открият „Мартенски музикални дни“

18:00, 15 мар 18 / Култура 25 1072 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

На 16 март в Русе Софийската филхармония ще открие 58-мото издание на международния фестивал „Мартенски музикални дни“ със световна премиера на Симфония 9 от Емил Табаков под диригентството на самия автор. В програмата ще прозвучи и Концерт за цигулка, виолончело и оркестър от Йоханес Брамс със солисти емблематичния цигулар Минчо Минчев и един от водещите виолончелисти в света  Робърт Коен.

На 18 март в зала „България“ софийската публика също ще има удоволствието да се наслади на тримата виртуози. Срещата на маестро Табаков и Минчо Минчев със Софийската филхармония  е очаквана от меломаните близо 2 десетилетия.

Билети на касата на зала България и онлайн на Ивентим, Тикетсбг и Ипей.

След дългото прекъсване маестро Емил Табаков застава на диригентския пулт пред Софийската филхармония за 2 концерта този сезон. Освен  през март, на  28 юни той ще дирижира Осмата симфония на Малер, известна като Симфония на хилядата. Мащабният концерт ще събере на една сцена оркестрите на Софийската филхармония и Българското национално радио, Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов” и детския филхармоничен хор с диригент Славил Димитров, Детския и Смесения хор на БНР с диригент Любомира Александрова.

Концертът за цигулка, виолончело и оркестър, оп. 102 е последната симфонична композиция на Брамс. Години преди това виолончелистът Роберт Хаусман го моли да напише концерт за виолончело. Но главната причина за решението на композитора да започне  концертна музика за двата солиращи инструмента е желанието му да възстанови охладнелите си отношения с цигуларя Йозеф Йоахим, причината за които няма нищо общо с общото им творческо минало – при развода на Йоахим, Брамс взел страната на съпругата. Творбата е знак за помирение, в което, както твърдят изследователите, Брамс е идентифицирал своя глас с тембъра на виолончелото.

За първи път творбата е изпълнена на 18 октомври 1887 г. в Кьолн с оркестър Гюрцених под диригентството на автора със солисти Йозеф Йоахим и Роберт Хаусман. Тя е посрещната противоречиво. Клара Шуман, пише, че „като композиция концертът е интересен, остроумен...., но никъде не откривам свежия, топъл порив, характерен за много други негови творби.” Самият Йоахим счита, че двойният концерт е по-одухотворен и вглъбен от концерта за цигулка.

 

 

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама