Обучение по молекулярна гастрономия се провежда във Варна

15:35, 15 фев 17 25 456 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Мастър клас по молекулярна гастрономия и модерни методи на готвене се провежда във Варна тази седмица. Това е първото подобно обучение, на което е домакин морската столица. В него участват близо 20 студенти, които ще усвояват теорията и практиката на готвенето с течен азот, сферификация, гелификация и други тънкости на сложната наука на молекулярната гастрономия.

Майсторският клас се провежда в професионалната среда на Института за кулинарни изкуства към Висшето училище по мениджмънт и ще продължи до петък. Той се води от двама шеф-готвачи – Крис Жишк и Станислав Кубарев. Първият е главен готвач с опит в ресторанти със звезди „Мишлен“и съосновател на Европейските шеф-готвачи - консултантска организация, която оперира от 2011 г. и специализира в коучинг, разработване и консултиране на ресторанти по целия свят. Шеф Станислав Кубарев от Санкт Петербург пък е приет с отличие в Лондонския институт City and Guilds с входящ изпит по приготвяне на храни и кулинарни изкуства. Той е притежател на сертификат по приготвяне на храни и кулинарни изкуства от Уелингтън технологичен институт, както и сертификат по готварство от Нова Зеландия.

Преди повече от десет години френският учен Ерве Тис изобретява молекулярната храна - продукти, създадени при пресичането на кулинарията и химията.  Постепенно възниква науката за молекулярна и физическа гастрономия, която навлиза в практиката в началото на новото хилядолетие и извършва революция на световната ресторантьорска сцена.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.