Е-79 не успява да поеме трафика след пускането на Дунав мост 2

14:35, 03 авг 18 25 331 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

След пускането в експлоатация на Дунав мост 2 трафикът в региона се е утроил, сочат официалните данни. Катастрофите са станали ежедневие, а надеждите са в изграждането на нов, по-широк и безопасен път, тъй като международният път Е-79 не успява да поеме интензивния трафик и по него често се образуват много дълги колони от товарни автомобили. 

Най-опасната е отсечката Димово - Бела - Скомля - Медовница, по която има поредица от последователни завои. Тротоарите в селата са разбити, защото тировете не могат да се разминават. Местните жители препоръчват да се "ускори" отсечката Димово - Ружинци, за да се избегнат тежките завои, предаде БНР.

В началото на годината в няколко поредни съботи жители на Северозапада масово излязоха на протести с искане за изграждане на магистрален път до Ботевград. Беше прието решение на Министерския съвет за изграждане на скоростния път, който да свърже Дунав мост 2 с АМ "Хемус" и вътрешността на страната. 

Министърът на регионалното развитие Николай Нанков призна, че "пътят е отеснял" след строежа на моста и обеща проектът да бъде завършен до 2022 година, а най-тежките участъци – до 2020 г.

За да се облекчи трафикът, докато бъде изграден новият път, вече има и предложение от държавни и неправителствени институции след приключването на ремонта по пътя Дъбова махала - Монтана оттам да се пренасочат ТИР-овете, идващи от Дунав мост 2 и Сърбия, а в обратното направление – Монтана - Видин, да преминават по международния път Е-79. С новия път са свързани и надеждите за повече инвестиции в бедния Северозапад.

Главен инспектор Владимир Герасимов, началник на сектор "Пътна полиция" във Видин, сподели за БНР, че тежкотоварните автомобили с чуждестранна регистрация са "изключително опасни".

"Шофьорите не познават пътя и при малко по-усложнени атмосферни условия автомобилът напуска пътното платно. В голям брой и от тежките пътнотранспортни произшествия участват такива автомобили – ТИР-ове. Най-опасните участъци са тези, които минават през населените места, и тези, в които има остри завои. За съжаление нещата в пътното движение и преодоляването на проблемите не се случват за кратко време. Извършва се ремонт на няколко алтернативни пътища в посока вътрешността на страната, които ще могат да се използват от движещите се леки автомобили, за да не попадат в такива ситуации опасни и да бъдат застрашени от движещите се тежкотоварни автомобили", отбеляза той. 
 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама